reklama

Bratislavsko- Nitranský slovník

Po mojich dvoch rokoch, ktoré som strávila štúdiom v meste pod Zoborom, som sa rozhodla ponúknuť zvyšku Slovenska praktický výkladový slovník, drobný heslár a zopár frazeologizmov zo západných oblastí Slovenska. Iste sa vám to pri návšteve Bratislavy, alebo Nitry zíde:)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (52)

Slovensky:Počúvaj 

Bratislava:

(Šak) Počúvaj, né?

 Nitra:

Očúvaj

  Slovensky: Viem   Bratislava:

Viem (v prípade potreby pridám- „né?“)

 Nitra:

Vím

  Slovensky: Chcem 

Bratislava:

Xem

 Nitra:

Sťem, scem

  Slovensky:Som v autobuse.

 Bratislava:

Som v buse.

 Nitra:

Som na busy.

Idem na buse.

   Slovensky:

Som na káve, v meste, s priateľmi.  

Bratislava

Som v city na caffe s friends.

 Nitra:

Som v meste na káve s kamošmi.

   Slovensky:Stretneme sa pri rieke.

 Bratislava:

Stretneme sa pri Dunaji.J

 Nitra:

Stretneme sa pri rieku.

  Slovensky:Párok v rožku 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bratislava:

Hot-dog

 Nitra:

Hot-dog

Párka v rožku

  Slovensky:

Perfektné!

 Bratislava:

Cool!

 Nitra:

Super!

  Slovensky:(keď si už s niečim neviem rady)....................................(doplniť podľa lokality z ktorej pochádzate) 

Bratislava:

Som v ....(môžete použiť skoro všetky druhy vulgarizmov, ktoré poznáte)

 Nitra:

Som v lese.

  Slovensko:Keď som zobrala otcovi kreditnú kartu, išla som do mesta a kúpila som si nové topánky. 

Bratislava:

Nó, šak vieeš, keď som minule šlohla fotrovi kreditku, tak som šla do city(mesta) a kúpila si faynové botičky.

 Nitra:

Keď som vzala otcovi(fotrikovi, appkovi...) kreditku, tak som išla do mesta a kúpila si nové topánky. Víš?          

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No tak to je zatiaľ všetko, za inšpiráciu vďačím mojim priateľom ktorých neskonale milujem.

Slovník bude čas od času obnovovaný a rozširovaný.

Vďaka za pozornosťJ

Simona Chrappová

Simona Chrappová

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"To som ja, zafúľaný večný učeň múz. Zavesil som sa na krk životu, napil som sa jeho horkej krvi. A teraz vystupujem zo seba jak rieka z brehov a nesiem slovo ešte žeravé, slovo ešte nenarodené a slepé..."M. Válek Zoznam autorových rubrík:  Simonn´s FikcieSrdcové HaluškyThe world aroundPríhody z jednej reštaurácieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu